Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Richard&Irene Wit - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Richard&Irene Wit - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Richard&Irene

13 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Aangekomen in de hitte van Las Vegas! Onze campingplek was de camping van hotel Circus Circus aan de strip. Hier verbleven we twee nachten. De eerste avond maar meteen de strip op om de hotels met hun uitbundige verlichting en shows te bekijken. Ook in Las Vegas zijn we al eerder geweest, maar toch verbaast alles ons weer! De enorme hoeveelheden aan hotelkamers, casino's en mensen. En waar in heel Amerika zelfs buiten rookzones zijn en op drankgebruik streng wordt toegezien is in Vegas alles anders... In de casino's mag worden gerookt en als je zit te spelen krijg je gratis drank. Er is ook nauwelijks daglicht. Hoeveel mensen zullen hier de tijd vergeten en onafgebroken hun geld in de automaten stoppen? Maar goed, wij kijken vooral!

Donderdag zijn we in gaan shoppen om een beetje verkoeling te hebben in de airco's van de winkels. Het is tussen de 35 en 40 graden! 's Avonds zijn we naar Fremont street geweest, een straat met een enorme overkapping wat een groot scherm is en waarop computergestuurde beelden te zien zijn. Verder heeft de straat winkeltjes, cafes en uiteraard casino's. Er zijn veel straatartiesten in de meest bizarre verschijningen. We waren hier nog niet geweest en hebben ook hier onze ogen uitgekeken!

Vrijdag een lange rijdag naar Heber City, dat ligt dichtbij Salt Lake City. Gepland zou de rit 6 uur duren, maar een stuk snelweg was afgesloten waardoor we een omleiding kregen van een uur. Verzachtende omstandigheid was de schitterdende omgeving. Rondom Heber City is de omgeving groener en minder droog dan in Vegas, ook is de temperatuur normaal. Zaterdag gaan we in Heber City een dag doorbrengen en zondag rijden we verder naar Yellowstone park.