Bizons in Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Richard&Irene Wit - WaarBenJij.nu Bizons in Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Richard&Irene Wit - WaarBenJij.nu

Bizons in Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Richard&Irene

18 September 2014 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Zondag zijn we van Heber City naar Yellowstone National Park gereden. Zoals we al hadden verwacht was er geen wifi in het park dus is het vanaf onze kant een paar dagen stil geweest. Bij aankomst in het park werd gevraagd of we een regulator op de wateraansluiting hadden zitten, als dat nl. niet het geval was, werd aangeraden het water ’s nachts af te koppelen. Dit omdat het kon gaan vriezen! En dat hebben we gemerkt, het waren drie koude nachten! Maar als echt kampeerders hebben we ons er doorheen geslagen met sokken en vesten in bed gedoken!

In twee dagen hebben we het grootste deel van het park verkend, vanwege werkzaamheden aan de weg konden we niet overal komen. Maar we hebben veel mooie dingen gezien: bossen, dieren, water, geisers en uitgestrekte landschappen. Helaas geen beren, maar wel veel bizons. Die liepen tussen de auto’s door de weg over zonder rekening te houden met de auto’s. En we kunnen jullie vertellen, die beesten zijn zo groot, dan wacht je wel even! Vandaag toen we het park uitreden, liep er één voor ons op de weg. Het was een slingerweg met een afgrond dus die bizon kon nergens heen, we hebben rustig gewacht tot er voldoende ruimte was om in te halen.
Verder is het park bekend omdat het een grote vulkaangrond is. Overal zijn geisers, de één nog mooier dan de ander. Op de toeristische plekken zijn lange paden met planken aangelegd zodat je dichtbij kunt komen. Mooi om te zien, alleen stinkt het wel (zwavel-lucht).

Ons bezoek aan Yellowstone was dus geslaagd! We hebben heel wat foto’s toegevoegd zodat jullie kunnen meegenieten! Vandaag (woensdag) zijn we doorgereden naar het plaatje Buffalo als tussenstop naar het volgende park: Custer State Park.

Groetjes van ons

• 18 September 2014 - 08:44

Hans En Janny:

Wat een mooie foto's. Ik kan mij voorstellen dat jullie hiervan hebben genoten.
    Hebben jullie wel flink ingeademd bij de zwavelgeisers. Schijnt nl. erg gezond te zijn.
    x

• 19 September 2014 - 12:13

Anke:

Wat een plaatjes!
    en met die kou kruip je gewoon nog iets dichter tegen elkaar aan ;-)

• 20 September 2014 - 13:31

Rianne & Michael:

Ziet er allemaal gaaf uit, leuk om te lezen, jullie schrijven erop los :)

• 26 September 2014 - 16:47

Hanneke:

Ik wil ook naar Yellowstone! Mooi!

Overigens, beren en bizons: notoire verkeersaso's! Abrupt stoppen, midden op de weg uiteraard en echt NOOIT richting aangeven....