De eerste dagen - Reisverslag uit Castaic, Verenigde Staten van Richard&Irene Wit - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Castaic, Verenigde Staten van Richard&Irene Wit - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Irene&Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard&Irene

08 September 2014 | Verenigde Staten, Castaic

Vrijdagavond gingen we rond 20.00 uur naar bed om vervolgens om 05.30 uur weer wakker te worden! Nouja, dan hoefden we in ieder geval niet te haasten naar Alcatraz. We hadden de eerste boot van die dag naar Alcatraz, het voordeel was dat er geen groep voor ons liep dus alles was nog rustig. Het was onze tweede keer in Alcatraz maar wederom was het indrukwekkend. Met de audiotour hoor je verhalen en bij de cellen vraag je je af hoe het zou zijn geweest voor de gevangenen. Natuurlijk is de ontsnapping vanuit Alcatraz in 1962 nog altijd een van de veelbesproken verhalen en is de vraag nog altijd of de drie mannen het hebben overleefd. In de cellen van deze mannen liggen de namaakhoofden nog op de bedden en zijn de uitgebikte gaten in de muur nog zichtbaar. We hebben hiervan een foto toegevoegd.

Nadat we de boot terug hadden genomen zijn we nog over de bekende pier van San Francisco gelopen en hebben we bij de zeeleeuwen gekeken die daar op de vlonders liggen. Ze maken veel herrie, kruipen over elkaar heen en duwen elkaar eraf.
Daarna hebben we de kabeltram genomen om weer bergop bij ons hotel te komen. Deze ouderwetse tram werkt op een kabelsysteem waarmee de tram zich de bergen optrekt en afremt bij het afdalen.

Vanaf het hotel hebben we de metro genomen richting Cruise America om de camper op te halen. We moesten even op de camper wachten, maar eind van de middag konden we op pad. Het is een flinke camper (ruim 9 meter lang, 3 meter breed en bijna 4 meter hoog). Eerst flink inkopen gedaan en toen naar de camping. De eerste meters was het wennen maar daarna had Richard het rijden al goed onder de knie.

Zondag vertrokken we voor onze eerste lange rit richting Castaic Lake (net boven LA). Bij vertrek was het nog aardig koud (15 graden) en de douw stond op de camper. Bij aankomst (6 uur later) in Castaic merkten we dat we zuidelijker zaten en was de temperatuur 35 graden. Maar de eerste lange rit met de camper is goed gegaan.

De rest van de week staan nog veel leuke dingen in de planning, daarover doen we uiteraard weer verslag!!!

• 08 September 2014 - 07:26

Janny En Hans:

Leuk om te horen dat het jullie goed gaat. Wat een grote auto, knap als je daarmee kan rijden. Weer een heel andere manier van vakantie houden. Het zal jullie vast bevallen.
    Xx

• 08 September 2014 - 07:59

Marjolein:

Wat een heerlijk foute camper! Hahah have fun!
    X

• 08 September 2014 - 08:15

Stéphanie:

Ik volg jullie nu ook! Ziet er al heel vet uit, vooral die camper ;-)
    Veel plezier!!

Veel plezier!!

Groetjes Linda en Bent

• 08 September 2014 - 11:30

Rosanne:

Fijn dat alles goed is gegaan en jullie nu echt kunnen beginnen met de reis. En wat een enorme camper... Heel veel plezier en geniet er samen van!!

Liefs Rosan

• 08 September 2014 - 22:07

Lise:

Leuke verhalen en mooie foto's!! Die camper is te gaaf!! Have fun!! Afgelopen weekend gefietst op het strand met Frans, we hebben je gemist Ireen! Maar het gaat echt goedkomen met ons! Als ik het kan kan jij het zeker :)

Xxx